سرخط خبرها

خداحافظی عجیب شکوری از پرسپولیس| سرباز فراری یا نخبه علمی!؟

  • کد خبر: ۷۸۴۹۵
  • ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
خداحافظی عجیب شکوری از پرسپولیس| سرباز فراری یا نخبه علمی!؟
معاون اجرایی سرخ‌پوشان ناگهان استعفا کرد و به سربازی رفت!

به گزارش شهرآرانیوز؛ باشگاه پرسپولیس از استعفای ابراهیم شکوری از معاونت اجرایی و پست سخن‌گویی این باشگاه خبر داد. سرخ‌پوشان پایتخت در‌حالی این خبر را اعلام کردند که شکوری تا روز گذشته در ساختمان باشگاه مشغول فعالیت بود؛ اما حالا به‌خاطر سپری‌کردن دوره سربازی مجبور به استعفا شده است. شکوری که از خدمت سربازی معافیت دارد، یک ماه دوره آموزشی را سپری می‌کند و از مهر‌ماه در اختیار خواهد بود.

 

او تا حالا معافیت تحصیلی داشت و تا مقطع دکترا تحصیل کرد. مدافع چپ سابق پرسپولیس از روز ۸‌آبان‌۱۳۹۹ در پست معاونت اجرایی باشگاه پرسپولیس مشغول فعالیت شد و سپس در قامت سخن‌گوی باشگاه به کارش ادامه داد و حالا باشگاه سرخ‌پوش پایتخت اعلام کرده است که وی در نقش مشاور ظاهر می‌شود.

داستان اختلاف شکوری و گل‌محمدی

جدایی ابراهیم شکوری در این مقطع حساس که باشگاه درگیر فصل نقل‌و‌انتقالات است، کمی عجیب به نظر می‌رسد و باعث شد این شایعه سر زبان‌ها بیفتد که شاید اختلاف‌هایی که بین او و یحیی گل‌محمدی وجود دارد، باعث جدایی شکوری شده است. شکوری در این اواخر و پس از اختلاف‌هایی که بین او و بوژیدار رادوشوویچ به وجود آمده بود، چند بار مورد انتقاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفت و حتی سرمربی قرمز‌ها در اولین مصاحبه خود با خبرنگاران در تمرینات پیش‌فصل باز هم شکوری را مورد انتقاد قرار داد و با جمله «نفس او از جای گرم بلند می‌شود» نشان داد دل خوشی از رفتار او در پست معاون اجرایی ندارد.

 

استعفای شکوری و هم‌زمانی تقریبی آن با حضور حسین عبدی در این باشگاه، این گمانه‌زنی را مطرح کرد که شاید عبدی قرار است به‌عنوان جانشین شکوری در پرسپولیس مشغول‌به‌کار شود؛ به‌ویژه آنکه عبدی سابقه حضور در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس را دارد. این گمانه‌زنی، البته خیلی زود تکذیب شد و مجید صدری، رئیس هیئت‌مدیره باشگاه پرسپولیس، هنگام ورود به محل باشگاه، در گفت‌و‌گویی کوتاه با خبرنگار فوتبالی، این موضوع را تکذیب کرد.

کار در نهاد‌های دولتی، بدون داشتن کارت پایان‌خدمت!

طبق نوشته سایت پرسپولیس، او تا امروز از معافیت تحصیلی استفاده کرده و از خدمت معاف است؛ ولی از دوران آموزشی او فقط یک‌ماه باقی مانده است که باید این مدت را پشت‌سر بگذارد. اینکه شکوری باوجود نداشتن کارت پایان‌خدمت، در ۲ نهاد عمومی و دولتی، فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس، به‌عنوان سرپرست دبیرکلی و معاون اجرایی کار کرده، بر اساس قوانین و مقررات تخلف و غیرقانونی بوده است.

 

بر اساس قوانین موجود در ارتباط با سربازی و خدمت وظیفه عمومی، استخدام مشمولان وظیفه به‌طور‌کلی، در وزارتخانه‌ها، مؤسسات وابسته به دولت و در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و مؤسسات خصوصی بدون داشتن کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دائم، ممنوع است و شکوری در ۲ نهاد فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسپولیس کار کرده، حقوق گرفته و قرارداد بسته است.

 

کسی که سربازی نرفته باشد، نمی‌تواند در نهاد‌های دولتی، حکم کارگزینی داشته باشد و معافیت تحصیلی برای این است که طرف به تحصیلش برسد، نه اینکه در حین تحصیل، کار دولتی انجام دهد. در‌هر‌حال به نظر می‌رسد سازمان بازرسی و نها‌های نظارتی به این ماجرا ورود کرده‌اند که شکوری مجبور به استعفا شده است و باید این سؤال را پرسید که در قبال این تخلف، چرا قبلا سکوت شده است؟ مگر کارگزینی، اسناد و مدارک اشخاص را دریافت نمی‌کند و برایشان حکم نمی‌زند؟ آیا واقعا مدارک شکوری چک شده بود که بدون کارت پایان خدمت در حال کار‌کردن در سیستم دولتی بود؟

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->